Support

TREE: Waarom staan niet alle planten op de voorraadlijst?

U heeft waarschijnlijk een menukeuze gedaan waarin alleen de planten worden vermeld, waarvan de voorraad groter dan nul is. U kunt dat zien bij de menukeuze, hierbij staat achteraan de toevoeging '>0'.


TREE: U heeft de leveranties ingevoerd en vervolgens ziet u deze niet meer op het scherm.
U heeft de beperkte vertoning ingeschakeld. Hierbij worden alleen de verkopen getoond waarvan nog niet alles is geleverd. Rechts onderin het scherm ziet u staan : SH-F10 alles. Met de toetscombinatie Shift-F10 kunt u alle verkopen vertonen. Nogmaals deze toetscombinatie gebruiken zorgt er weer voor dat de beperkte vertoning is ingeschakeld.
TREE : Op de facturen worden de gewijzigde verkoopprijzen niet vermeld.
Een voorbeeld:
U heeft 100 planten verkocht aan een klant voor de prijs van EUR 17.75 per stuk.
Er worden 20 stuks geleverd. Deze worden afgeboekt bij de verkopen en de prijs van de verkoop (EUR 17,75) wordt overgebracht naar het leverbestand. Daarna wijzigt u de verkoopprijs in EUR 17.50. Dit betekent dat alle volgende leveranties een prijs meekrijgen van EUR 17.50. De reeds gedane levering van 20 stuks wordt dus niet bijgewerkt.

Een oplossing voor dit probleem is: Is de factuur reeds aangemaakt, maar nog niet uitgeprint doe dan het volgende:

Factuur wissen (Facturenmenu)
Betreffende leverantie wissen (Verkoop/Leverenmenu)
Prijs in de verkoop aanpassen (Verkoop/Leverenmenu)
Leverantie opnieuw doen (Verkoop/Leverenmenu)
Factuur aanmaken over dezelfde periode (Facturenmenu)

Nu zal de correcte prijs in de factuur staan.

Is de factuur reeds uitgeprint dan kan deze niet meer gewijzigd worden. Dan is het volgende mogelijk:

U kunt een creditfactuur maken voor het volledige aantal van die bewuste regel.
Prijs in de verkoop aanpassen (Verkoop/Leverenmenu)
Leverantie nogmaals doen (Verkoop/Leverenmenu) (Geeft wel een vertekend beeld in de overzichten.)
Factuur aanmaken over dezelfde periode (Facturenmenu)
Hulp op afstand AnyDesk
Hulp op afstand